top of page
חיפוש
  • ענת רזיאל

מימוש עצמי ויצירת הזדמנויות בעידן החדש

עודכן: 31 במרץ 2019

עולם התעסוקה, כיום, בעידן החדש, הולך יותר ויותר לאפשור, לאינסוף הזדמנויות ולמימוש חלומות. אנחנו נדרשים ליותר מודעות עצמית והכרה בערך עצמנו שאינם תלויים בדבר, לצורך שיווק עצמי והצגה מקדמת.

כיום, יותר ויותר, נבנית ההבנה שאנחנו העסק הכי מצליח של עצמנו, בארגון כזה או אחר, במודל אחד או אחר, מרכז התהליך והליבה שלו הם אנחנו עצמנו ועכשיו זה רק מה שנעשה עם זה.



עשרה דגשים חשובים ליצירת הזדמנויות ומימוש בעולם החדש:

1. זיקוק הערך

וואליו, ערך.. אוקיי.. מה הקטע? פשוט, זה זה! זה חוט השני שנמצא שם תמיד בכל תחנות חיינו, זה הנער/ה שבתוכנו, אלו שרקמו חלומות או שפשוט רצו להיות במקום שהכי טוב עבורם להיות, זה מה שאנחנו אוהבים, זה מה שיאמרו עלינו חברים. זה אינטגרציה של כל הדברים. זהו הערך וזה בדיוק הזמן לעבוד עליו, לדייק אותו, לברר עם חברים ולהתחבר.


2. הבאה עצמית

חשיבות רבה יש ליכולת שלנו בהצגה עצמית מדוייקת המביאה את רצונותינו בצורה בהירה ואת הערך במפגש עם אנשים אחרים. הקשבה לרצון (לא בהכרח לטייטלים) ולהביא אותו באותנטיות ב"מפגשים", ממוקד ומותאם למפגש ולאדם שפוגשים.


3. חשיבה של "פאונדרים"

"ראש של יזם" מוצא את ההזדמנות בכל סיטואציה, זה הזמן לחשוב כיזמים, לזהות הזדמנויות בכל מפגש, אדם. כל אחד מעכשיו עבורכם הוא שגריר, שליח שמקדם אתכם להזדמנות הבאה. אז לכו על זה, מתוך התנסות והנאה.


4. לעזור לאחרים לעזור לנו

לא מספיק לזהות מי יכול לסייע, חשוב להגדיר לכל אחד גם "איך" הוא יכול לסייע. כולנו עמוסים ביומיום שלנו ואם לא נעזור לאחר ונגדיר לו איך הוא עשוי לסייע, טיבם של רוב ההזדמנויות להתמסמס.


5. פגישות קפה

אין על קפה, כשהייתי משקית ת"ש בצבא גיליתי את הפגישות הבלתי פורמאליות על קפה (וטורטית מהשקם:), שם הדבר האמיתי היה קורה, שם הלב היה נפתח, שם נוצר חיבור, הבנה ורצון אמיתי לסייע. לצאת החוצה (!) למפגשי קבוצות ומרחבי תמיכה (מי אמר "פורום נשים בתעשיה?) לעבוד מבית קפה, להיות בתנועה.. "איפה שיש תנועה קורים דברים" ושם גם לומדים, מדייקים ושמחים יותר). והבית הוא כיף אבל הכי כיף לצאת.. ולחזור אליו, מסופקים.


6. חיבור עם המציאות

קץ לסבל. ככל שאנחנו משלימים עם נסיבות, אילוצים..לוקחים אחריות ופחות קורבניים..כך נכנסים דברים טובים. לקבל החלטות אמיצות, להתייחס לנסיבות הדורשות בעיניים פקוחות, "לטפל" בדברים (כולל כספים!) בלי להישאב למקומות רגשיים. מקדם אותנו למרחבים מאפשרים חדשים.



7. יש דרכים נוספות

אז זהו שתמיד, אבל תמיד, כשאנחנו כבר בטוחים שאין דרך אחרת, ומשחררים, נכנסות עוד אפשרויות. תמיד יש עוד דרך לייצר הכנסה, להיות בשמחה, להתקדם בלמידה. להתחיל לייצר הכנסה, גם בצורה הכי פרועה (יחסית כן..) שקודם לא עלתה על דעתך. כי כמו ששפע מייצר שפע, כך הכנסה מייצרת הכנסה, נוספת, ושם אותנו במקום של להתחיל לייצר אותה, גם אם "בקטנה" ולייצר תנועה של הכנסה.


8. כסף

כסף הוא משאב שמגיע לך, בדיוק כמו סביבת עבודה נעימה, בוס מאפשר ומעצים, תפקיד מעניין ומרגש, כך, גם הכנסה טובה. אין שום סיבה, לטשטש את אחד הפרמטרים מאיזו סיבה. לגמרי להיות בהבנה שאנחנו ראויים להכנסה מתגמלת וטובה בכל מודל העסקה.


9. לא כל שבר הוא משבר

תחילת הדרך היא קשה (ואין לי שום מילה נרדפת שתקל את המעמסה) אבל זה ה סימן הכי גדול עבורנו שאנחנו בעליה. בעליה הזו יהיו מעידות, חששות, התלבטויות, עצירות אבל הם לגמרי חלק מההגדרה ומה שהכי כיף שבמילא יהיו התמודדויות אז אם כבר, עדיף שהן יהיו כשאתה יודע שאתה בדרך שלך. מתוך הקשבה ובחירה.


10. להאמין בעצמך

לא לוותר! הדרך הזו, של אפשור, בחירה, שיווק עצמי, דיוק רצונות, יצירת הזדמנויות, היא דרך מרתקת אך גם פתלתלה, כי רק כך ניתן לדייק את עצמך. להכיר בערך של הקושי, להתרחב ולהכיל אותו ולסמוך על עצמך. להיות באמונה.

ואין אין על בחירה תמיד בעוגן של שמחה, בטחון, השראה..כדי לנהל את התהליך מתוך חוויה והעצמה.



פונה אל נשים וגברים כאחד תמיד :)


משאבי אנוש רזיאל בע"מ - שירותי משאבי אנוש לארגונים ולאנשים

ענת רזיאל - ייעוץ קריירה ואימון אישי וקבוצתי להתפתחות ולהעצמה

בפייסבוק: HRaziel, Anat Raziel

אי-מייל: anat.raziel@gmail.com


80 צפיות0 תגובות

פוסטים אחרונים

הצג הכול
bottom of page