top of page
חיפוש
  • ענת רזיאל

כניסה לתפקיד חדש

עודכן: 2 במאי 2019

התחלה חדשה דורשת הכנה והבנה על מנת שכל מתח הציפיה, הרצון להצלחה, הדריכות לשלוט בנעשה, הנכונות להשקעה ינותבו למקומות טובים של כניסה בריאה לתפקיד חדש.



בחירה

יש לנו יכולת לבחור, תהה הסיטואציה אשר תהה, באיזה מצב אני רוצה להיות. אני בוחר/ת להיות בטוח/ה /, שמח/ה / רגוע/ה במקום העבודה הבא וזהו הציר המנחה שלי, כל סטיה הינה רק לצורך דיוק וחזרה לבחירה הראשונה.

אמירות חיוביות

משמחות לבב אנוש וטובות במיוחד בהתחלות. ״אני מתחיל/ה ברגל ימין״, ״אני בידיעה שאני יכול/ה״, ״אני ראוי/ה להצלחה״.

זיהוי מקורות מיטיבים

מי עשוי לסייע לי בקליטה, היכן ישנה גישה נוחה למידע שאני צריכה, כל מה שאני צריכ/ה לצורך הצלחה.

התייעלות

לייצר לעצמי טיפים קטנים ושיטות עבודה שיסייעו לי להכנס לתפקיד ולהתחיל בבטחה. החל מהרגלים קטנים כמו מחברת כתיבה, פתקים, אפליקצית ניהול זמן למיניהן ועד בכלל.

עוגן

אובייקט שמזכיר לי שהכל בסדר ״ספל קפה מהבית שמונח על השולחן״, תמונה, כוס מים.

הרגלים קטנים מקדמים

לחץ שאינו מנוהל הוא לחץ שמחטיא מהמטרה, לחץ מתון הוא לחץ מקדם (מחקרים מראים..) ולכן לייצר הרגלים ששומרים עלינו כגון, לצאת החוצה לנשום אוויר, לרשום מטרות בתחילת יום ובחינת סטאטוס בסופו של היום. נשימות.

מיתוג עצמי

להגיע מתוך מודעות היכן אני היום ואיך חשוב לי להתפס, כגון, ״מנהל/ת״, ״סמכותי/ת״.. ומכאן גם להיות ברורה שזה מה שאני מביאה.

העשרת הרפרטואר

את עצמנו אנחנו כבר מכירים היטב, את הבורות אליהם נפלנו - גם, על מנת ליצר מציאות חדשה ומיטיבה ולסיים שיחזורים זה הזמן לבחור להעשיר את הרפרטואר ולנסות ״אחרת״ ממה שאני רגיל/ה. במודע.

ה נ א ה = הנעה

לא משנה כמה תאוריות, מתודולוגיות, חזון ותכנונים, בסוף ההנאה מהעשיה היא זו שמייצרת שינויים, מובילה תהליכים ומקדמת. לא לשכוח להנות מהדרך.

ייחודיות

אין כמו להביא את עצמך, את הייחודיות שלך ואת הרוח שבך. קודם תלמד את הארגון, את תפקידך, תראה את התמונה במלואה ואז תיטיב לתרום מכישרונך וצבעיך.

לא, אף אחד לא מדלבר ביום הראשון שלו וגם לא בשני או בשלישי. למעשה, רק לאחר שלושה חודשי עבודה (ואף יותר) ניתן להתחיל לראות תוצרים. עד אז מימדי ההצלחה בקליטה בעבודה נמדדים לפי שביעות רצון הצדדים, השתלבות בינאישית ולמידה. וכן, מותר לטעות, מותר לשאול, מותר לא לדעת הכל - מתוך ניהול הסיטואציה, אחריות ולקיחת שליטה.



משאבי אנוש רזיאל בע"מ - שירותי משאבי אנוש לארגונים ולאנשים

ענת רזיאל - ייעוץ קריירה ואימון אישי וקבוצתי להתפתחות ולהעצמה

בפייסבוק: HRaziel, Anat Raziel

אי-מייל: anat.raziel@gmail.com


119 צפיות0 תגובות
bottom of page